Praca zdalna to dla niektórych codzienność. Mając swoje stałe domowe biuro można pracować nie czując przy tym niemalże żadnej różnicy. Zdarza się jednak, że sytuacja zmusza nas do pracowania z domu. Niektóre firmy przeznaczają jeden dzień w tygodniu właśnie na taki rodzaj pracy. Co zrobić, gdy musimy szybko stworzyć swoje własne home office? Jak wygospodarować miejsce do pracy w domu, jeśli nie dysponujemy osobnym pomieszczeniem? Radzimy w artykule!
Home office – znajdź wygodne miejsce
Podstawą każdego biura jest, no właśnie – biurko. Wcale nie potrzebujemy osobnego mebla, by pracować zdalnie. Sprawdzi się do tego każdy stół, który w godzinach naszej pracy będzie można zająć, nie przeszkadzając przy tym pozostałym domownikom. Jeśli mamy taką możliwość, przenieśmy go do pomieszczenia, w którym będziemy mieć najwięcej spokoju. Nie polecamy pracy w salonie lub w innym pokoju, który najbardziej kojarzy nam się z odpoczynkiem i relaksem. Wygodna kanapa czy telewizor mogą odciągać Twoją uwagę i wpływać na produktywność.
Najbardziej istotne jest jednak to, by nasze home office w choćby minimalnym stopniu przypominało biuro. Dzięki temu będzie nam wygodnie oraz łatwiej przeskoczymy na tryb pracy. Usiądźmy zatem przy stole i omijajmy szerokim łukiem łóżko. Pracowanie z pozycji leżącej nie tylko źle wpływa na naszą sylwetkę i zdrowie kręgosłupa, ale także sprawia, że stajemy się bardziej senni i rozleniwieni.
Home office poza domem
Miejsce do pracy w domu wcale nie musi oznaczać zamknięcia się w pokoju. Jeśli tylko pozwala na to pogoda, możemy przenieść się na balkon, na taras czy do ogrodu. Laptop, cisza i spokój, świeże powietrze – dla niektórych to warunki bardzo sprzyjające pracy. Również wtedy pamiętajmy o tym, by nasze meble były wygodne. Unikajmy więc pracowania, leżąc na kocu, wyciągając się w hamaku czy na leżaku. Można z tego skorzystać na krótki czas, aby nieco zmienić pozycję, jednak na dłuższą metę może okazać się to złe dla naszego kręgosłupa.
Miejsce do pracy w domu – przydatne akcesoria
Urządzając na szybko swoje home office, warto od razu otoczyć się wszystkimi przedmiotami, które mogą nam się przydać. Unikniemy dzięki temu ciągłego wstawania od biurka w celu odnalezienia niezbędnych rzeczy. Co dobrze mieć pod ręką?
- kalendarz – jeśli prowadzimy notatki odręcznie, kalendarz okaże się niezbędną pomocą – pomoże Ci zaplanować dokładnie pracę, a także zorientować się na przykład w nadchodzących projektach.
- kable – ładowarka, przejściówki, niezbędne kable… Doskonale wiemy, jak często lubią się gubić akurat wtedy, gdy potrzebujemy ich najbardziej. Zebranie ich wcześniej to sposób na zaoszczędzenie czasu na wypadek, gdy okażą się potrzebne.
- karteczki samoprzylepne i coś do pisania – ile razy zdarzyło Ci się, że ktoś dyktował przez telefon istotne informacje, a Ty nerwowo szukałeś/szukałaś czegokolwiek do pisania? Warto zabezpieczyć się także w te drobnostki.
- telefon – w pracy zdalnej nie możemy zapominać o kontakcie z pozostałymi pracownikami oraz z przełożonymi. Zawsze miej pod ręką telefon (jeśli porozumiewacie się ze sobą akurat korzystając z telefonu). Aby Cię nie rozpraszał, ustaw tryb, dzięki któremu usłyszysz jedynie wiadomości i telefonu od najważniejszych osób.
Przygotuj te drobnostki jeszcze zanim zaczniesz pracować w swoim domowym biurze. Nawet nie wiesz, jak szybko mogą okazać się potrzebne!
Home office – szybko stwórz własne miejsce do pracy
Wcale nie potrzebujesz wiele, by szybko wygospodarować sobie trochę miejsca do pracy. Ważne, by wybrać wygodne, ciche miejsce przy stole – dzięki temu zadbasz o swój kręgosłup. Postaraj się odciąć od niepotrzebnych bodźców, zarówno tych, które rozpraszają, jak i tych, które rozleniwiają. Jeśli masz taką możliwość, spróbuj pracy na balkonie czy na tarasie – świeże powietrze pozytywnie wpłynie na produktywność. Przygotuj najpotrzebniejsze przedmioty, by były od razu pod ręką. Za sprawą tych kilku prostych zasad sprawisz, że Twoja praca przyniesie świetne efekty. Możemy pracować z domu nawet bez osobnego, wcześniej przygotowanego pomieszczenia.